Folktandvården

Bilaga
Folktandvården
About
Syftet med Folktandvårdens kampanj var att berätta om deras långa engagemang för en god tandhälsa i Uppsala län.
Folktandvården ansåg att tandvård och munhälsa och utveckling/forskning inom detta område inte får samma mediala uppmärksamhet som hälso- och sjukvården, varpå de köpte synlighet i Upplands största räckviddsmedia.
Marknadsplan:
Folktandvården firar 75 år och valde att delta på UNT påskäggsorientering i april och sedan bilaga i august. Bilagan bladades in i UNT och producerades av Insert Media.
"Vi ville ta tillfället i akt att nyansera uppfattningen av Folktandvården som grå och omodern, till en tandvårdsaktör med hög kompetens, modern teknik och nya moderna kliniker, där tycker vi att vi lyckats nå ut till en stor och relevant målgrupp via UNT"
KATJA ÖBERG LUNDGREN , kommunikationschef , Region Uppsala


Published 06 sep. 2017
Click the button on products to create an inquiry